Home Освіта Овруцький ІРЦ працює для дітей з особливими освітніми потребами з трьох ОТГ

Овруцький ІРЦ працює для дітей з особливими освітніми потребами з трьох ОТГ

499

 В Овруцькому інклюзивно-ресурсному центрі вже проводять корекційні заняття з дітьми з особливими потребами та здійснюють паралельно комплексну оцінку дітей, батьки яких звернулися до центру. За результатами комплексного обстеження фахівцями ІРЦ в Овруцькому районі 9 дітей цьогоріч пішли до першого класу на інклюзивне навчання.

Про роботу Овруцького інклюзивно-ресурсного центру спілкувалися з директором закладу Мариною Гаврильцовою.

 

– Коли почав працювати Овруцький ІРЦ?

 

– З 21 серпня почали проводити комплексні обстеження дітей з особливими освітніми потребами, щоб діти могли піти до першого класу в школи за потреби. За заключеннями наших фахівців до першого класу на інклюзивне навчання пішли дев’ять дітей.

 

 – Скільки дітей наразі обслуговує центр?

 

– Комплексне обстеження за зверненнями батьків в ІРЦ пройшли 45 дітей, з якими з жовтня проводимо корекційні заняття. Ми обслуговуємо територіально дітей одразу з трьох ОТГ: Овруцької, Народицької та Словечанської. Усі 45 дітей були обстежені фахівцями центру, для кожного розроблені плани корекційних занять, які проводимо в нашому центрі. За потреби педагоги виїжджають до школи чи садочка. Наразі такі заняття за розкладом відбуваються щодня, а комплексну оцінку нових дітей спеціалісти здійснюють щочетверга.

 

– Які фахівці у штаті інклюзивно-ресурсного центру?

 

– Вузькопрофільних спеціалістів поки що в центрі п’ять: два психологи, дефектолог, логопед та медична сестра. Медсестра проводить процедури лікувального масажу.

 

– З якими проблемами зверталися до ІРЦ батьки дітей?

 

– В першу чергу для дітей з особливими потребами потрібно розробити план корекційних занять для їх розвитку та навчання. Найбільше на території діяльності Овруцького центру дітей з порушеннями розумової та мовленнєвої діяльності. Це діти не лише шкільного віку, але й дошкільнята. Логопед з ІРЦ буде виїжджати на заняття до садочку в Овручі в логопедичну групу.

 

– У якому приміщенні розташований центр, які кабінети вже оформлені відповідним обладнанням?

 

– Овруцький ІРЦ займає перший поверх садочку в місті Овручі. Адже перший поверх – принципово важливий для розташування таких закладів, щоб була доступність для дітей з обмеженими можливостями. Поки відкрито і функціонує кабінет ЛФК, три кімнати для індивідуальних занять, кабінет масажу. Плануємо ще створити методичний кабінет, кімнату для групових занять та ресурсну кімнату.

 

– Яким обладнанням забезпечені?

 

– У нас дуже багато наочних матеріалів для роботи фахівців з дітьми, проведення діагностичних та корекційних занять. У кабінеті ЛФК встановлена шведська стінка, реабілітаційні бруси, басейн з кульками, будиночок зі спортивних матів. Обладнаний кабінет медичної сестри масажною кушеткою. Є дитячі столи та стільчики, меблі для спеціалістів, шафи. Крім того, для роботи використовуємо два планшети, два ноутбуки, багатофункціональний пристрій. Провели мережу Інтернет.

 

– Чи всіх дітей з особливими освітніми потребами охопили, які територіально відносяться до ІРЦ?

 

– На інклюзивному навчанні таких 66 дітей по трьох ОТГ. Ми ще не всіх знаємо. Наразі проводимо інформаційну роботу по закладах освіти, відвідуємо батьківські збори, розповідаємо про центр.

 

За інформацією та кваліфікованою допомогою батьки можуть звернутися до Овруцького інклюзивно-ресурсного центру за адресою: м. Овруч, вул. Б. Хмельницького, 32, приміщення ДНЗ №10.

 

В Житомирській області вже створено 29 інклюзивно-ресурсних центрів.

 

Довідково. Інклюзивно-ресурсний центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.

 

Завдання центру:

 

1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо програми навчання;

2. надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;

3. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання;

4. надання консультативно-психологічної допомоги батькам.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here