Home Гроші На що не вистачає коштів у місцевому бюджеті Житомира. ФОТО

На що не вистачає коштів у місцевому бюджеті Житомира. ФОТО

 У міській раді відбулося попереднє ознайомлення новообраної каденції депутатів та членів виконавчого комітету з планом бюджету на 2016 рік. Найгострішою проблемою бюджету на наступний рік стало питання охорони здоров’я, освіти та трамвайно-тролейбусного управління.

Так, до місцевого бюджету на галузь освіти заплановано субвенції у розмірі 241 млн 850 тис грн. Ця сума (а це майже 40 млн грн) забезпечить у повному обсязі лише потребу на енергоносії. Решта коштів,202 млн грн, спрямують на заробітну плату. Проблема вже очевидна, адже майже 13 млн грн недостатньо для виплат заробітної плати і зовсім не вистачає коштів на господарське утримання шкіл міста.

Другою проблемною галуззю є охорона здоров’я. Обсяг субвенцій становить 195,5 млн грн, з яких пропонується 25 млн спрямувати на енергоносії, а 170,5 млн на оплату праці. Ситуація критична. Адже 35,5 млн не вистачає на заробітну плату. При цьому, ні на медикаменти, ні на пільгові пенсії та рецепти, ні на господарське утримання та харчування хворих також коштів не вистачає. А це ще приблизно 3 млн грн.

Сергій Гаращук, директор департаменту бюджету та фінансів Житомирської міської ради

 

«На сьогодні існує проблема по невиплаченому авансу працівникам закладів охорони здоров’я та невідомо чим виплачувати заробітну плату за листопад місяць працівника шкіл і знову ж таки галузі охорони здоров’я. На грудень, відповідно, також коштів немає. Ціна питання – 50 млн грн».

Що стосується питання ТТУ, то воно пов’язане з компенсацією пільгового проїзду окремих категорій громадян. 4 роки поспіль держава виділяє сталу суму субвенцій на область і відповідно область перерозподіляла кошти у розмірі 21,5 млн грн. З них, близько 17,5 млн грн щороку виділялось на потреби ТТУ, а саме на часткову компенсацію потреб пов’язаних з пільговим проїздом. Як і багато років поспіль, підприємству хронічно не вистачає коштів. Закономірно, виникають проблеми з виплатою заробітної плати. Що ж до перспективи на 2016 рік, то ситуація не покращується не дивлячись на те, що сума субвенцій збільшилась на 3 млн грн. Якщо врахувати розподіл між залізничними і автоперевезеннями, то на долю ТТУ припадає всього 19 млн. Це дуже мала сума, адже за 5 років мінімальна заробітна плата  зросла на 30 %, електроенергія і вартість матеріалів зросла щонайменше вдвічі.

Сергій Гаращук, директор департаменту бюджету та фінансів Житомирської міської ради

 

«Потреба складає 55 млн грн. Віднявши19 млн виділених коштів, то очевидний дефіцит 36 млн грн по підприємству. Це, скажімо так, для забезпечення нормальної роботи підприємства. А мінімальна потреба у коштах – приблизно 15 млн. Хоча ми ще будемо спільно з працівниками підприємства обговорювати та аналізувати цю проблему». 

Депутати та присутні під час зустрічі могли задавати питання та вносити свої пропозиції щодо подальшої роботи над бюджетом 2016 року. Так, Руслан Годований, член виконавчого комітету, запропонував більш детально розглянути фінансові показники деяких комунальних підприємств та обговорити з розпорядниками коштів, яких результатів вони очікують досягнути витрачаючи бюджеті кошти.

Руслан Годований, член виконавчого комітету Житомирської міської ради

 

«Особисто я, надав пропозицію щодо більш детального розгляду фінансових показників окремих комунальних підприємств. І також, на мою думку, необхідно поговорити з головними розпорядниками коштів, щоб вони пояснили не тільки загальні суми ,але й яких конкретних результатів вони хочуть досягнути витрачанням бюджетних коштів. Це потрібно для того, щоб були не просто видатки ,а від цих видатків кожна людина у місті отримала економічний або соціальний ефект».