Home Гроші Старі-нові схеми: у Житомирі Служба відновлення обрала дорожчу пропозицію на утримання доріг

Старі-нові схеми: у Житомирі Служба відновлення обрала дорожчу пропозицію на утримання доріг

404

Служба відновлення у Житомирі провела тендер на утримання доріг на 700 млн грн. Переможцем обрали «Онур», яка запропонувала найвищу ціну (681 млн грн) і є фірмою-улюбленцем ще з часів «Великого будівництва».

Замовник відкину консорціум будівельних фірм, які пропонували утримувати дороги на 140 млн грн дешевше від очікуваної вартості.

Про це йдеться у матеріалі «Наші гроші»:

«Старі недобрі часи повернулись. Найбільший тендер тижня відбувся в системі оновленого Держагентства відновлення. Але він пройшов у найгіршому стилі старого Укравтодору. Справа була у Житомирі.

Місцева Служба відновлення вирішила замовити експлуатаційне утримання доріг області на 700 мільйонів гривень. Мова йде про банальне латання ям, посипання доріг сіллю взимку, пофарбувати-прибрати.

По цим дорогам у 2019 і 2021 роках були укладені довгострокові контракти на утримання з ПП «Автомагістраль». Але замовник вирішив їх порозривати. Фірма виграла справу в судах двох інстанцій, але замовник все рівно оголосив нові торги з старою «картелівською» заточкою».

Служба поставила вимогу до учасників торгів аби для участі в торгах розміром 700 мільйонів гривень вони підтвердили свою життєздатність виручкою за 2022 рік у розмірі не менше від очікуваної вартості цих торгів. В Україні було менше десятка шляхових компаній, які б отримали дохід більше 700 млн грн. І звісно це були компанії, які були в фаворі в Укравтодору ще з часів «Великого будівництва», коли незгодним грати по тим правилам не давали працювати. І цього десятка фірм зараз не вистачить закрити всю Україну.

Законодавство залишило можливість меншим компаніям брати участь у великих замовленнях – шляхом створення консорціуму. У консорціумі потужності менших фірм арифметично додаються, і так можна набрати річний дохід у необхідному розмірі.

Відтак на житомирські торги прийшов «Всеукраїнський дорожній консорціум», який був ще у 2020 році створений фірмами: ПП «Автомагістраль», «НВФ Мостопроект», «Сучасна транспортна інфраструктура», «Трініті-груп», «Роад констракшн», «Луцька дорожна пересувна механізована колонна», «АБЗ-1», ДП «Екран».

За ці роки з у нього змінювався склад учасників.  Додались «Стройспецтехніка», «Комфорттаун», «Данко», «Сумимостобуд», «Технобудконструкція». Таким чином менші фірми збільшували можливість для участі у великих торгах і створення конкуренції старим «картелістам», під яких свого часу «слугами народу» і була введена у закон можливість вимагати дохід за попередній рік у розмірі 100% очікуваної вартості.

В даному випадку замовник знайшов порушення у оформленні всіх документів Консорціуму і викинув його з торгів. 

Консорціум пропонував виконати роботи зі знижкою 20% за 560 млн грн, тобто держава могла б зекономити 140 мільйонів гривень. Цієї суми вистачило б на тисячі ударних FPV-дронів для наших воїнів…

Після відхилення дешевого консорціуму на тендері лишились старі картелісти «Ростдорстрой», «Автострада» і «Онур». З яких замовник обрав переможцем «Онур» з ціною 681 млн грн. Це абсолютно мізерна знижка 3%.

При цьому ні Служба відновлення, ні «Онур» у своїх документах ніде не оприлюднили вартість будматеріалів, на основі яких розраховували свої кошториси, у яких конкуренти змогли знайти можливості для 20% знижки. Навіть на вимогу ДАСУ показати обґрунтування очікуваної ціни – цін будматеріалів не було.

«Отже маємо таку ситуацію в Житомирі. З торгів вигнали консорціум через драконівські вимоги до конкурентів картелю. В результаті понад сто мільйонів гривень стало приватною маржею

Все те саме ми бачили до вторгнення і ребрендінгу «Укравтодору». Хоча зброя нам тепер ще потрібніша, ніж раніше», – зазначає видання.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here