Класичні м’які іграшки та ляльки в певному віці набридають дітям. Хочете по-справжньому здивувати дитини – подаруйте йому 3D пазли, трансформери конструктор, лего, 3D-головоломку.
Дитячі психологи відзначають, що такі іграшки вкрай корисні для повноцінного розвитку дитини:
• спроба зібрати іграшку розвиває обидві півкулі мозку, що відповідають за творчий потенціал і логічне мислення;
• збірка розвиває дрібну моторику, яка благотворно впливає на активізацію мозкової діяльності;
• колективна робота над великим конструктором покращує соціальну адаптацію дитини, створює неформальні взаємини зі старшими дітьми і батьками.
Враховуємо вік і стать дитини
Для самих маленьких створені безпечні конструктори з великих сегментів, які дитина може сміливо гризти, але при цьому не зможе випадково проковтнути.
Для дітей старшого віку цікаві конструктори-кубики, на присосках, м’які, килимки, пазли-картинки.
У віці 3-6 років педагоги рекомендують вибирати сюжетні пазли і конструктори, які знайомлять дитину з природою і основами геометрії, фізики, динаміки. Діти люблять збирати замки, міста, тварин, комах, чоловічків, казкових персонажів.
Для дошколят цікаві конструктори:
• на магнітах;
• музичні інструменти;
• технічні; навчальні;
• мозаїки.
Для школярів молодших класів просто зібрати фігурку – вже не цікаво. Фантазію дитини розвивають:
1. конструктори-трансформери, здатні перетворювати динозавра в літак або спорткар;
2. з рухомими елементами, «пожвавлюють» іграшку, яку дитина створив сам;
3. з радіоуправлінням.
Для дітей старше 10 років популярні сіткові конструктори, лабіринти, оптичні, криволінійні. Особливий захват маленьких дослідників викликають точні моделі знаменитих кораблів, будівель, машин. Початківці конструктори із задоволенням збирають мікрофони, годинник і радіо, які працюють після їх складання.
Об’ємні іграшки
Жорсткі інструкції змушують дитини виробляти навички лінійного мислення, тактичного планування, підпорядкування заданим правилам. Обов’язково ознайомте дитину з інструкцією і роз’ясніть, що перед початком збирання необхідно добре ознайомиться з усіма деталями: найменша помилка призведе до переробок.
Розбираючись в технічних деталях проекту, дитина вчиться читати креслення, розбиратися з принципами об’ємного з’єднання деталей і розуміти ціну допущених помилок. При цьому кінцевий результат активізує творчий потенціал дитини.