Дві спеціалізовані машини швидкої допомоги поповнили технопарк житомирського Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
Гуманітарний подарунок громаді міста зробив нідерландський Фонд допомоги Східній Європі через український благодійну організацію "Хлібний дім". На церемонії передачі автомобілів почесний гість з Голландії голова Фонду Лейндерт-Ян Лухтенбург розповів, що упродовж двох років кошти на придбання цих машин збирали звичайні громадяни – дорослі і діти під час неформальних благодійних акцій:
"Ми сподіваємось, що ці машини швидкої медичної допомоги будуть корисні людям. Гроші на них надходили різними шляхами. Їх збирали і діти загальноосвітніх шкіл. Ми також організовували вечори з хоровими співами, де збирали кошти. Ми сподіваємося на подальше співробітництво з українськими партнерами для покращення охорони здоров’я в Житомирі".
Кожна машина, хоч вони й були в користуванні, сьогодні конче потрібна в роботі, – зауважив головний лікар Центру екстреної допомоги та медицини катастроф Анатолій Сова.
"Якщо в Україні з 2009 року існує державний стандарт на машини швидкої допомоги, то в нас більше половини машин не відповідає цьому стандарту".
Обидва автомобіля з гуманітарної допомоги обладнані усім необхідним для надання невідкладної допомоги: дифібрилятором, дихальним апаратом, шприцевим насосом (інфузоматом), носилками-каталками та ковшовими, спинною дошкою, вакуумним матрацем, відсмоктувачем, набором-укладкою швидкої допомоги і, навіть, комплектом зимових шин.
Розділити радість працівників "швидкої" приїхав і заступник голови ОДА Ярослав Долгих:
"Хочу сказати, що ОДА високо цінує внесок благодійних організацій, завдяки яким покращується автопарк і ми можемо надавати більш якісну медичну допомогу, і, головне, що вона буде доходити до наших людей вчасно".
Як швидко подаровані автомобілі вийдуть на лінію, тепер залежить від чиновників міністерства соцполітики. Розмитненням та документальним оформленням займається благодійний фонд "Хлібний дім". Обидва автомобілі марки Мерседес-Бенц, один 2004-го, другий – 2006-го років випуску з приблизно двомастами тисячами кілометрів на спідометрі. Тож, як зауважили дарувальники, ресурс в них ще потужний.