В Україні швидше розкішшю, ніж засобом пересування стають ліфти. Щоб знайти гроші на ремонт віджилої техніки, яка викликає численні проблеми і навіть призводить до трагедій, влада для проїзду в них ввела проїзні.
Причому сума на місяць для багатьох набігає захмарна. Більшість жителів незадоволені, але є й ті, хто на нововведенні зміг заощадити, йдеться у сюжеті російського Першого каналу.
Мешканка житомирської багатоповерхівки Надія Миколаївна вже два роки користується ліфтової карткою. Без неї ні вгору, ні вниз. Хіба що пішки.
«Якби ліфт працював без картки, він би їздив цілодобово, усі діти туди-сюди, граються. Ламався, стояв щотижня. Зараз ні», – розповідає Надія Іванченко.
Пластикові картки на 100 підйомів або спусків продаються в ЖЕКу. Якщо ліміт вичерпали, то чекайте сусідів – може, підвезуть, або прямо в банк – рахунок поповнювати.
Для багатьох українців ліфт – це розкіш, а не засіб пересування. Середня ціна однієї поїздки становить 25 копійок (це близько одного російського рубля). І якщо, приміром, підніматися на 5-й поверх, то проїжджаєте 15 метрів.
Вартість такої поїздки виходить більша, ніж у таксі в десятки разів.
«На місяць однієї картки не вистачає. Дві картки на місяць і плюс він працює день через день. Я з дитиною повинна на 14-й пішки підніматися», – говорить Елла Бабич.
Працівники ЖКГ нововведення називають ударом по боржниках. Раніше рахунки за користування ліфтом входили в загальну платіжку за комунальні послуги. Сума залежала від площі квартири, тепер – від кількості поїздок.
«Перший поверх користується ліфтом? Ні. Якщо я не користуюся, значить, я не плачу, другий, третій поверх – те ж саме. Платять тільки ті, кому потрібна ця послуга. Більше того, я знаю людей, які не платять за комунальні послуги, у них борги, але картку ліфтову купують», – сказала начальник Управління ЖКГ м. Житомир Світлана Пивоварова
Але навіть проїзні, кажуть експерти, не зроблять поїздку в ліфті безпечною. Мисливці за металом знімають внутрішні механізми, троси, а в одній з багатоповерхівок Херсона і зовсім вкрали відразу дві кабіни – вантажного і пасажирського підйомника.