Home Місто Пастка для ветеранів: у Житомирі дослідили (не)доступність житлових кварталів

Пастка для ветеранів: у Житомирі дослідили (не)доступність житлових кварталів

219

Комплексне дослідження типових житлових мікрорайонів у 4 містах – Житомирі, Києві, Запоріжжі та Луцьку провели Тексти, щоб зафіксувати перешкоди, перед якими постають люди, що пересуваються на колісних кріслах.

У кожному з чотирьох міст залучили помічників, які взяли на озброєння описану вище технологію, обійшли обрані житлові масиви й оцінили їхню доступність за визначеними параметрами.
Також при дослідженні врахували, що в Житомирі, наприклад, є багато військових частин, а отже, живе багато військових. 

“Ми спробували уявити шлях людини, що виходить зі свого будинку і намагається вирішити елементарні життєві проблеми у своєму мікрорайоні: сходити в магазин за продуктами, підстригтися, купити корм домашнім улюбленцям, випити кави, зняти гроші в банкоматі, з’їздити в поліклініку чи лікарню на обстеження. Це такі звичні буденні справи і, як показує наша прогулянка з пораненим військовим у Луцьку – стають складними, а часто й нездійсненними, якщо ти не можеш вільно пересуватися на двох ногах”, – зазначають у дослідженні.

Зокрема, в Житомирі вивчали мікрорайон Східний. 

“Я помітив, що у мікрорайоні майже скрізь були сходи та підвищення на входах в будинки та в заклади, тому практично всі вони – недоступні. Навіть якщо біля сходів є пандуси, майданчики біля дверей надто вузькі, щоб там могло розвернутися колісне крісло. До речі, трамваєм, що їде з центру міста до цього мікрорайону, люди на колісних кріслах скористатися не зможуть, до нього неможливо потрапити.

Здивувало те, що майже всюди було достатної якості дорожнє покриття і мінімальні перешкоди для людей, що пересуваються на колісних кріслах”, – ділиться враженнями Влад Прокопенко з Житомира.

Результати – очікувано невтішні: в усіх чотирьох містах недоступними виявилися 65% і більше входів у житлові будинки та більшість входів до закладів.

Більшість вуличних маршрутів – прохідні, десь умовно прохідні. Але чого варті 80% доступної вулиці при недоступних 20%, які неможливо подолати без сторонньої допомоги?

І на житловому масиві Лісовому у Києві, і на Східному в Житомирі, і в 40-му кварталі в Луцьку, і на Космосі в Запоріжжі проблеми більш-менш однакові: недоступні входи в заклади через високі сходи і ненормативні пандуси, а також – погана якість дорожнього покриття, високі бордюри і відсутність з’їздів. Результати дослідження мікрорайону “Лісовий” у Києві.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here