Цього року Петрівський піст у православних і греко-католиків починається 1 липня. Настає за дев’ять тижнів після Великодня, завершується на церковне свято Петра й Павла — 12 липня. Триває від шести до двох тижнів, залежно від того, рання чи пізня була Пасха, пише Газета по-українськи.
На Поліссі з початком Петрівки жінки виганяли курей з курника чималим дубцем, намагаючись щосили поцілити квочку по спині.
Якщо вона злякається і принишкне — погана прикмета: коршак ціле літо тягатиме курей. Якщо обтруситься і не настрахається — всіх курей удасться зберегти. А в селах Народицького району Житомирщини в перший понеділок Петрівського посту господині збиралися за селом "бити коршака".
«На лузі збиралися усє — і стариє, і малиє — повно. Да тольки одниє жонки, без мужиков, — розповідала 2003-го тоді 84-річна Катерина Курочка із села Межиліска того району. — Бралі випівку, закуску, да йдуть грать: представляють, як коршак ганяється за курчатами, дак так ганяліся одна за одною. Як поймають ту, що була за коршака, дак натовчуть її — шо, мовляв, не хапай наших курчаточок. А тоди другая стає за коршака, і ту ловлять і б’ють, ніби коршака. І так увесь день чванятса».
Ольга Гордін, якій тоді було 80, із сусіднього села Великі Міньки, розповідала, що в них збиралися "бити коршака" біля річки й обов’язково намагалися загнати "коршака" у воду:
«Маладиє цього зараз не роблять, коліс дак увесь день його "били" — гралися так. Тому, мабуть, на перший день Петровкі кажуть, шо це — Розигри. А такіє, як я, п’ять-шість жонок і зараз збираємося "коршака бити". Да ужо тут не будеш плигать, а токі шо випілі да закусілі, шоб вон шкоди нам не робив. Да обліла одна одну водою, да і всьо».
Випиваючи, жінки примовляли до чарки:
«Дай, Боже, здоров’я, щоб нас коршаки не знали, щоб нам кури водились, а курчата лупились!».
"Биття коршака" колись закінчувалося в корчмі. Чоловікам заходити туди було заказано.