1 січня 2013 року набрав чинності Закон № 5081-VI «Про екстрену медичну допомогу», підписаний Президентом України 14 серпня 2012 року.
Закон передбачає створення єдиної Системи екстреної медичної допомоги в Україні, у рамках якої шляхом реорганізації та об’єднання всіх існуючих підрозділів служб швидкої медичної допомоги, медицини катастроф і санітарної авіації створюється єдина потужна оперативно-диспетчерська служба.
Видано розпорядження голови обласної державної адміністрації Сергія Рижука щодо подальшого розвитку системи надання екстреної медичної допомоги. На сесії обласної ради 22 листопада 2012 року прийнято рішення про створення комунальної установи «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради.
На розгляд сесій районних та міських рад винесено питання щодо реорганізації відділень швидкої допомоги в містах і районах області.
Фінансування центру буде здійснюватися з обласного бюджету. Запровадження централізованої диспетчерської, GPS-навігації дасть можливість скоротити час доїзду «швидкої» до пацієнта, заощадити витрати на паливно-мастильні матеріали.
На базі Житомирської міської станції швидкої та невідкладної медичної допомоги планується створити обласну оперативно-диспетчерську службу. Вся інформація з територій надходитиме в один центр, а не в декілька, як раніше. Єдина диспетчерська служба контролюватиме пересування бригад, їхнє місце перебування для оперативного забезпечення і чіткого контролю вчасного приїзду «швидкої».
Реформування системи екстреної медичної допомоги не передбачає скорочення виїзного персоналу та кількості виїзних бригад. Відбудеться лише оптимізація управлінського і допоміжного персоналу за рахунок централізації частини функцій в єдиній обласній структурі.
За інформацією обласного медичного центру здоров’я та спортивної медицини