У Житомирі 2 вересня пройшла стратсесія з розробки концепції розвитку велосипедної інфраструктури, до чого долучилася велоспільнота, містяни та експерти.
Напрацьовану концепцію має затвердити міська рада, після чого розпочнеться її реалізація.
Учасники стратсесії працювали в командах, визначали визначали внутрішні та зовнішні фактори, сильні і слабкі сторони, можливості і загрози, які впливають на розвиток велосипедного руху в Житомирі.
«Разом ми створимо потужний документ, щоб місто було насправді цивілізованим, аби в ньому було комфортно жити всім — підхід потрібен комплексний. Один із важливих аспектів — увага до розвитку велоінфраструктури. Якшо подивитись на піраміду сталої мобільності, то в пріоритеті: пішоходи, велосипедисти, громадський транспорт. Це задекларовано в Плані сталої міської мобільності.
В Департаменті транспорту Лондона порахували: 1 фунт в розвиток велоінфраструктури повертає місту 13 фунтів. Це безпека, це здоровʼя, це екологія, соціальна справедливість, відповідальність, це стимулює розвиток бізнесу. Вигоду отримують всі», – розповіла Ірина Мілаш, координатор проєкту “Інтегрований розвиток міст в Україні ІІ”.
«Велоінфраструктура — це важливо для всіх. Не лише для велосипедистів. Це в комплексі формує інфраструктуру міста! Це має знати та розуміти кожен містянин», — зазначила Аліна Кундіч, представниця ГО «Асоціація велосипедистів Житомирщини».
Розробка Концепції відбувається під керівництвом команди Bike City consulting. Сьогодні участь в стратегічній сесії взяв її представник Тимофій Нагорний:
«Ми працюємо в Києві. Але ми не приїхали, аби просто поговорити і розповісти вам, як розвивати місто. Ні. Ми тут, аби перш за все почути вас: де ви зараз, як ви бачите розвиток, бо ви тут живете, ви — місцеві експерти. І тільки тоді будемо рухатись далі, маємо кілька етапів. В країні переломний момент. Ми воюємо за те, щоб не бути знову радянським союзом. Треба рухатись і вперед, і вгору. Застосовувати найкращі світові практики».