Home Місто В Україні подорожчає паливо та введеться плата за користування хорошими дорогами

В Україні подорожчає паливо та введеться плата за користування хорошими дорогами

Міністерство інфраструктури України і «Укравтодор» працюють над розробкою механізму поетапної оптимізації розмірів акцизного збору на паливо у відповідності з європейськими стандартами, повідомляє News24UA.

«Це дозволить збільшити надходження коштів до дорожнього фонду, які спрямовуються виключно на будівництво та ремонт автомобільних доріг. Основна прибуткова частина цього фонду формується саме за рахунок акцизного збору і ввізного мита з імпортованих на територію України транспортних засобів та шин до них і на нафтопродукти », – відзначили в Мінінфраструктури.

Зараз, за даними відомства, в Україні діють найнижчі акцизні збори на паливо в порівнянні з іншими країнами Європи – 198 євро за тонну на бензин і 46-98 євро за тонну на дизельне паливо. А в Нідерландах акцизний збір на бензин становить 948 євро за тонну, на дизель – 490 євро за тонну, у Німеччині – 851 євро за тонну бензину і 534 євро за тонну дизеля, в сусідній з нами Польщі акцизна ставка на бензин становить 494 євро, на дизель – 375 євро. У середньому по Євросоюзу мінімальні акцизні ставки складають 466 євро за тонну бензину і 375 євро за тонну дизельного палива.

Шляховики пропонують ввести поступове збільшення ставок акцизного збору на нафтопродукти до розмірів, рівних мінімальним середньоєвропейським. Такі зміни дозволять поліпшити якість доріг в Україні, а відповідно і підвищити рівень безпеки руху.

Крім того, Мініінфраструктури і Укравтодор вивчають ефективність впровадження в Україні електронної системи стягування плати з великовантажних транспортних засобів для компенсації збитку, нанесеного автомобільним дорогам загального користування державного значення.

«Така практика успішно діє в країнах Європи. Наприклад, у Швейцарії з 2001 року 0,23 євро за кілометр доріг платять вантажівки масою 12 тонн, а транспортні засоби вагою 44 тонни – 1,14 євро. У Німеччині плату за проїзд з великовагових вантажівок стягують з 2005 року і становить вона від 0,14 до 0,29 євро за 1 км. У Польщі (з 2011) – від 0,05 до 0,13 євро за 1 км. У 2014 році систему збору плати для компенсації шкоди, заподіяної проїздом великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, введе також Росія. В Україні подібна плата взагалі не стягується », – йдеться в повідомленні на офіційному сайті Мінінфраструктури.

Раніше прем’єр Микола Азаров повідомляв, що за рахунок сплати акцизного збору, що входить у вартість купується на заправках бензину або дизельного палива, нереально капітально відремонтувати всі дороги.

«Відповідно до законодавства, наші люди платять 1,57 гривні в ціні 1 літра бензину А-95. Таким чином, при вартості літра бензину приблизно 11 гривень 13 копійок вартість акцизу складає 14% », – повідомив прем’єр. За його словами, один власник автомобіля в рік сплачує приблизно 992 гривні акцизного податку. »Що на це можна зробити? Можна здійснити ямковий ремонт приблизно 5 кв. м дороги, капітальний ремонт – приблизно 1,5 кв. м, і якщо говорити про будівництво, то приблизно 2,5 см дороги першої категорії », – заявив Азаров.