Home Місто В житомирських приміських маршрутках вартість проїзду піднімуть на 20-25%

В житомирських приміських маршрутках вартість проїзду піднімуть на 20-25%

Різке підвищення цін на пальне та запчастини свого часу спровокувало збільшення вартості проїзду в житомирських маршрутках, тролейбусахі  трамваях на 50 копійок.  

З перших днів весни більше за поїздки доведеться платити  й мешканцям сіл Житомирського району, аби дістатися до міста. Обласна влада пішла на зустріч перевізникам і спочатку дозволила їхнім автобусам працювати в режимі «маршрутних» таксі, а згодом стало відомо й про збільшення вартості за один пасажиро-кілометр з 32 копійок до 40.

По-суті проїзд на приміських маршрутах по вартості становитиме на 20-25 % більше, ніж це було встановлено попереднім розпорядженням голови облдержадміністрації з червня минулого року.

Інформацію із роз’ясненнями таких змін перевізники мають розмістити у своїх транспортних засобах, а також відповідні зустірчі із громадами проведуть сільські та селищні голови. Автостанції мають змінити тарифи уже в найближчий час.

Відзначимо, що 2 березня в Житомирському районі з 10 ранку до 15.00 взагалі не було транспортного сполучення з обласним центром. Перевізники без жодних попереджень скасували кілька своїх рейсів. При цьому, люди на зупинках продовжували їх чекати і буквально засипали скаргами районну раду та райдержадміністрацію. Там про витівку перевізників не знали взагалі та й якихось важелів впливу на них не мають взагалі.

«Ми з вами повинні співпрацювати, – наголосила голова Житомирської райради Тетяна Парфентієва під час наради із перевізникам 3 березня. – Ви б мали попередити нас і пасажирів, що через певні причини їздити не будете. На зупинках у цей час стояли вчителі й учні. Це не нормально. Ви їздите по наших дорогах і перевозите наших мешканців, але усі домовленості, розпорядження й накази йдуть від очільника області. Автостанції ви усно попередили вже вранці 2 березня, що півдня рейсів не буде, бо не маєте чим заправляти маршрутки. Здорожчання палива відбулося по всій Україні. Ситуація складна, але створювати транспортний колапс у районі  – це занадто зухвало».

В свою чергу перевізники свою вину визнають, але також констатують, що нині мова не йде про якісь прибутки від перевезень, адже все йде на паливо, зарплати водіям, придбання і встановлення запчастин. Кілька маршрутів дійсно є вигідними, але решта потребують якоїсь реорганізації. Надалі хочуть піднімати питання про оптимізацію маршрутів, їх скорочення і  зменшення кількості рейсів у певні населені пункти.

«На моєму маршруті пасажири є зранку і ще трохи після обіду. Решту часу автобус возить по два пасажири. Управління освіти відшкодовує нам гроші за свої перевезення, але атм кілька кілометрів лише, а на решту дороги теж пальне треба за щось купувати», – відзначив один з присутніх на нараді перевізників.

Водночас сільські голови кажуть, що в першу чергу з питань оптимізації маршрутів треба радитися із громадами району – вони краще знають куди і о котрій їм краще їздити. Водночас, не виключено, що перевізники знову спробують і в цьому випадку приймати рішення самостійно.

«Перш за все ви приміські автобуси і ваше завдання якісно, вчасно та по можливості комфортно довезти людей в Житомир. Те, як ви їздите по місту, цікавить вже значно менше. Звичайно, це додаткова можливість заробити, але від цього мешканці сіл страждати не повинні», – додав сільський голова.

В свою чергу голови пожалілися на те, що водії на деяких маршрутах відмовляються брати «пільговиків» навіть у пільговий день – середу, або ж створюють навколо цього скандал і вимагають оплатити проїзд чи вийти з автобуса. Перевізники пояснюють, що все це суто людський фактор. Те, що передбачено законом по перевезенню пільгових категорій пасажирів, вони намагаються виконувати, але за усіма водіями неможливо слідкувати.

Крім цього, ні для кого не секрет, що за таких пасажирів держава повертає лише 30 % коштів – в межах бюджетних призначень. Поки в країні лише обговорюють питання монетизації пільг, доводиться миритися із реальністю і принаймні чиновники в районі та області жодним чином не можуть збільшити чи зменшити суму передбачену на це.

Юлія ДЕМУСЬ