Як комунальний транспорт Житомира працює попри фінансові виклики

Нещодавно приватний перевізник, що обслуговував маршрут № 5 у Житомирі, заявив про своє припинення роботи через економічні труднощі. У той же час, комунальний транспорт міста продовжує функціонувати, навіть при прогнозованих збитках для підприємства у 2024 році. Ми поспілкувалися з керівником комунального підприємства “Житомирське трамвайно-тролейбусне управління”, та запитали про роль комунального транспорту в Житомирі та чи вистачає електроенергії для експлуатації тролейбусів та трамваїв під час війни.

“В чому особливість комунального транспорту? У тому, що ми виконуємо всі закони стосовно пільгових перевезень, рухаємося за графіками, намагаємося уникнути аварійних ситуацій та ДТП на трамвайних коліях. Наприклад, вчора чи позавчора трамвай не рухався, але точну дату вже не пам’ятаю. Якщо тролейбус запізнюється або випереджає графік на 2 хвилини, в цей час ми з водієм здійснюємо певні роботи. Проте головна наша мета – перевезення соціально незахищених, включаючи пенсіонерів та інші особливі категорії. Так, це підприємство збиткове, саме за рахунок того, що ми багато людей перевозимо безкоштовно. Щодо електроенергії, на даний час у нас все добре – обленерго надає енергію. На початку року виникали проблеми з вибором між електротранспортом та освітленням у житлових приміщеннях. Звичайно, багато хто обрав світло в будинках, тож проблем з потужністю не виникало. Щодо тролейбусів, можливо, вони дійсно застарілі – більшість з них має понад 40 років, і це об’єктивний факт. Минулого року до нас приїжджав клуб “Електро транспорт”, і вони підтвердили, що у нас є тролейбус під номером 2009, який є найстарішим у Україні та все ще рухається по вулицях Житомира. Це свідчить про обмежені можливості нашої ремонтної бази та підприємства з ремонту тролейбусів. Найстаріший тролейбус- це мабуть 1981 року, тобто 42 роки він їздить. У нас 50 нових тролейбусів, вони одночасно не можуть виїжджати, тому що 1-2 тролейбуси у нас на технічному обслуговуванні, деякі не справні. Кожного дня ми випускаємо близько 45 тролейбусів з 60, тому десь 15 тролейбусів морально та фізично застарілі”, – розповів Сергій Лазарєв, керівник КП “Житомирське трамвайно-тролейбусне управління”

Нагадуємо, під час засідання виконавчого комітету міськради 7 грудня КП “Житомирське ТТУ” представило фінансовий план на 2024 рік.