Жителька одного з райцентрів отримала на новорічні свята від чоловіка подарунок – парфуми відомого бренду. Однак, покористувавшись ними, вона засумнівалася в оригінальності товару, адже аромат тримався не довго, не був шлейфовим і батч-коди на упаковці та пляшечці відрізнялися.
Жінка звернулася до магазину, де були придбані парфуми, однак там відмовилися повертати 3950 грн. Тоді вона звернулася до управління Держпродспоживслужби – і кошти їй допомогли повернути.
"З зазначеною претензією та проханням повернути кошти або обміняти товар заявниця з чоловіком звернулися до продавця. На вимогу споживача суб’єктом господарювання не надано документи про належну якість товару. Зокрема, у ході огляду товару з’ясувалося, що батч-коди нанесені на упаковці та на пляшечці парфуму відрізнялися, тому продавець (власниця відділу парфумерно-косметичної продукції) пообіцяла, що із порушеною проблемою звернеться до постачальника для отримання офіційної відповіді з цього приводу, про що згодом повідомить заявницю. Але відповіді в термін передбачений законодавством (15-30 діб) заявниця так і не отримала, порушене питання по суті не було вирішене, через що вона була вимушена звернутися до Держпродспоживслужби з письмовою заявою", – повідомили в управління Держпродспоживслужби області.
Спеціалісти управління провели позапланову перевірку суб’єкта господарювання.
Жінці-заявниці в результаті повернули кошти за парфуми – 3950 грн.
Фахівці радять дотримуватися рекомендацій, щоб захистити себе від подібних ситуацій.
Парфумерно-косметичні товари, які надійшли до продажу, мають містити анотації щодо призначення товару, правил застосування, його складу, умов зберігання тощо. Інформація споживачу має надаватися згідно із законодавством про мови. Продавець повинен ознайомити споживача з їх запахом за допомогою блоттерів, які насичуються цими виробами, а також зразків-тестерів, наданих виробником.
У разі, коли парфумерно-косметичні товари надійшли в продаж в упаковці з целофановою обгорткою або фірмовою стрічкою, продавець повинен запропонувати споживачу перевірити вміст упаковки. Під час продажу парфумерно-косметичних товарів у аерозольній упаковці продавець у присутності споживача повинен перевірити роботу аерозольної головки шляхом натиснення клапана.
Крім того, продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції (декларація про відповідність, сертифікат, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи).
Варто звернути увагу, що парфумерно-косметичні товари належної якості поверненню не підлягають відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172.