"Традиційно прийнято перед початком нового року підводити підсумки минулого. Новий навчальний рік ось-ось уже розпочнеться і я хотів би прозвітувати про те, що нам вдалося зробити в плані підготовки шкіл до нового навчального року та що планується зробити протягом наступного навчального року, – написав у своєму блозі на Першому житомирському інформаційному порталі заступник міського голови Житомира Матвій Хренов. – Початок року у освітніх закладах розпочинається 1 вересня і я хотів би трохи розставити акценти на проведенні свята першого дзвоника, про що вже говорилося неодноразово.
Свято повинно бути «дитиноорієнтованим» – тобто без годинних промов адміністрації, запрошених чиновників чи депутатів. Дітям це не цікаво і такі промови не потрібні. Якщо у депутату округу є бажання відвідати свято, то краще з’ясувати потреби школи чи конкретного класу і зробити їм подарунок, надавши конкретну цільову допомогу. Нехай ваші справи говорять за вас. Не потрібно підвищувати соціальну напругу та розводити демагогію. Щирі привітання та коротка, лаконічна промова буде більш доречною.
Ми ці питання обговорювали і з депутатами, і з адміністраціями шкіл, і з батьківськими комітетами – розіслали листи з роз’ясненнями та рекомендаціями. Стосовно сценаріїв свята – то це повинна вирішувати кожна школі окремо – немає ніяких шаблонів та рамок. Тим більше, у контексті автономізації закладів освіти адміністрація школи повинна сама вирішувати такі питання.
Головне – щоб свято було цікаво самим дітям та по часовим рамкам тривало не більше години. Особливо важко витримати годинні лінійки першокласникам. І це потрібно враховувати.
Щодо нового навчального плану, рекомендованого Міністерством освіти – так, школярі початкової школи відчують деяке полегшення. Домашні завдання на вихідні, свята та канікули, додаткове навантаження скасовано.
Хочу зазначити, що наші вчителі та педагоги цілком готові до нових змін і йдуть або намагаються йти у ногу з часом. Зокрема, у Житомирі є школи-учасники всеукраїнського пілотного процесу щодо втілення реформ та аналізу тих реформ, які відбуваються. Викладачі є активними учасниками цього процесу, їздять на тренінги, курси підвищення кваліфікації. Класи вже трансформуються у нову сучасну українську школу".