Home Освіта Майже в кожній школі Житомира та Коростеня є діти на інклюзивному навчанні

Майже в кожній школі Житомира та Коростеня є діти на інклюзивному навчанні

158

У цьому навчальному році прогнозована кількість дітей на інклюзивному навчанні в закладах загальноосвітньої освіти буде більшою на 100 чоловік, ніж минулого навчального року. Кожну дитину з особливими потребами, котра іде на інклюзивне навчання до школи, забезпечують обладнанням та корекційними засобами відповідно до її потреб.

За інформацією управління освіти і науки облдержадміністрації, прогнозована кількість дітей на інклюзивному навчанні цього року буде 530. Минулого року в школах навчалося 434 дитини з особливими потребами.

Найбільше батьки влаштовують своїх дітей на інклюзивне навчання в школи Житомира та Коростеня. На сьогодні 191 загальноосвітній заклад в Житомирській області має у своїх класах дітей з особливими потребами. У кожному класі згідно з «Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» може бути не більше трьох учнів із числа дітей з порушенням опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями, та не більше двох учнів з числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках.

«Для кожної дитини з порушенням опорно-рухового апарату, інтелектуальними порушеннями, зі зниженим слухом чи зором., котра іде на навчання до загальноосвітньої школи, складається окремий навчальний план. Відповідно до потреб конкретної дитини закуповується необхідне обладнання, меблі, корекційні засоби», – розповідає начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Лариса Шевчук.

У школі для кожної дитини розробляється індивідуальна програма з переліком матеріалів для забезпечення навчання та корекційно-розвивальними годинами. Відповідно до потреб школяра проводять заняття з психологом, логопедом, вчителем-дефектологом. Якщо в закладі освіти немає необхідного спеціаліста, то його запрошують для проведення занять з дитиною. На корекційно-розвивальні заняттях за допомогою матеріалів та обладнання для навчання створюються навчальні, ігрові, сенсорні та релаксаційні зони.

З переліком можливих спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, можна ознайомитися на сайті Міносвіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.04.2018 р. №414).

Про те, як оформити дитину з особливими освітніми потребами на інклюзивне навчання до загальноосвітнього закладу читайте в покроковій інструкції.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here