Впродовж 5 років 26 шкіл із різних областей країни впроваджуватимуть систему з розвитку м’яких навичок, соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН або SEE Learning). Наказ, який офіційно затверджує програму експерименту, прогнозовані результати, а також способи підтримки пілотних закладів, був розміщений сьогодні, 19 листопада 2019 року, на сайті Міністерства освіти і науки.
Проєкт, зокрема, покликаний допомагати закладам вирішувати проблему булінгу та підвищувати задоволення учнів від навчання. В Україні до нього долучились 26 закладів освіти, серед яких і Бердичівський міський ліцей №15.
«М’які навички є невід’ємною складовою успішного навчання й обов’язковою компетентністю, якою має володіти випускник Нової української школи. Адже накопичувати знання з предметів сьогодні недостатньо, щоб реалізуватися свої вміння та стати успішним. Важливо також розуміти, що “м’які навички” є широким поняттям, яке передбачає вміння розв’язувати складні завдання, креативно і критично мислити, комунікувати і співпрацювати. Ми прагнемо, щоб такі навички пов’язували усі навчальні предмети, які нині викладаються в українських школах. Крім того, оскільки СЕЕН є гнучкою та інклюзивною програмою, ми хочемо наповнити її кращими українськими практиками з урахуванням національних особливостей», – зазначає Міністерка освіти і науки Ганна Новосад.
Для участі у програмі загалом надіслали 182 заявки, серед яких відібрали 26, серед яких і Бердичівський міський ліцей №26. Представники цих закладів у жовтні пройшли перший тренінг з розробниками програми з Університету Еморі (США) та українськими експертами-консультантами. Автори програми очікують, що учасникам експерименту вдасться покращити академічну успішність, а також знизити рівень булінгу. Крім того, система СЕЕН має змінити загальну атмосферу в школах та ставлення учнів до вчителів, навчання, одне до одного та до самих себе.
«Україна стане частиною моніторингу ефективності СЕЕН. Разом з 26 закладами, педагоги яких пройшли тренінг, до нього долучаться і 26 ідентичних за переліком показників шкіл, які не застосовуватимуть цю програму, але також проходитимуть опитування і збиратимуть дані. Результатом стане порівняння наприкінці року показників успішності, рівня булінгу, отримання радості від навчання у школах з СЕЕН та у школах без використання цієї програми», – розповідає голова EdCamp Ukraine Олександр Елькін.
Зараз у межах експерименту вже готові навчальні програми для початкової та середньої школи, розробляється програма для старшої школи. Надалі EdCamp Ukraine та Університет Еморі обіцяють оприлюднити базовий онлайн-курс з СЕЕН та надати вільний доступ до всіх методичних матеріалів, підготувати програми для старшої школи та навіть для вишів і батьків, які хочуть використовувати ці методики у домашньому навчанні.