Днями оприлюднили рейтинг університетів "ТОП 200 Україна", який щорічно визначають уже 7 років поспіль. Одразу три житомирські університети потрапили у рейтинг, однак зайняли місця у другій його половині. Відзначимо, що за весь час формування рейтингу, Житомир представляли лише саме ці навчальні заклади і традиційно після першої сотні.
Поряд з цим ЖДТУ у 2007 році був 192-й, а ЖДУ ім.І.Франка – 112. В минулому році для деяких закладів ситуація дещо покращилась: ЖНАЕУ – 175 місце, ЖДТУ – 155, а у ЖДУ ім.І.Франка – 133 позиція у рейтингу.
Академічний рейтинг університетів "Топ 200 Україна" представляє наприкінці кожного навчального року Центр міжнародних проектів "Євроосвіта" за погодженням з Міжнародною наглядовою радою. За результатами академічного рейтингу університетів у 2013 році до п’ятірки лідерів увійшли НТУУ "КПІ", КНУ ім. Шевченка, Харківський національний університет ім. Каразіна, НаУКМА та НМУ ім. Богомольця.
У методиці формування рейтингу "ТОП 200 Україна" діяльність вузу визначається з допомогою інтегрованого індексу рейтингової оцінки — Із. Цей індекс включає три комплексні складові:
Із = Інп + Ін + Імв, де:
– Інп — індекси якості науково-педагогічного потенціалу,
– Ін — індекс якості навчання,
– Імв — індекс міжнародного визнання.
Усього для формування зазначених індексів використовують 20 індикаторів прямого вимірювання і дві експертні оцінки. Дані про ці індикатори вибирають із кількох незалежних джерел (дані вузів, дані МОН України, дані Комітету з питань державних премій України і премій ім. Т.Шевченка, дані міжнародних асоціацій університетів, дані інших відомств).
Діяльність вищих навчальних закладів оцінювалася за допомогою агрегованого показника (інтегрального індексу), який формується на підставі індикаторів прямого вимірювання (80%), експертного оцінювання якості підготовки випускників вишів представниками роботодавців і академічного співтовариства (15%), а також із використанням міжнародних наукометричних і веб-метричних даних (5%). Інтегральний індекс представлено трьома складниками: якість науково-педагогічного потенціалу, якість навчання, міжнародне визнання.
Юлія ДЕМУСЬ