31 – такою може бути невдовзі кількість утворених на Житомирщині об’єднаних територіальних громад. До 10 вже існуючих ОТГ може додатися ще 21, які було схвалено сесією обласної ради 21.07.2016 р. і подано на затвердження Кабінету Міністрів України.
Про це повідомив 26 липня 2016 року під час брифінгу заступник голови облдержадміністрації Ігор Гундич.
«Житомирська область входить у п’ятірку кращих областей України, у яких успішно стартував та продовжується процес децентралізації. Упевнений, що і надалі ми триматимемо задекларовані позиції, а якщо вони і зміняться, то тільки у кращий бік», – підкреслив Ігор Гундич.
Також він додав, що вже за І півріччя 2016 року об’єднані територіальні громади Житомирщини отримали додатково понад 96,2 млн грн. Ці кошти – ПДФО, базові дотації, освітні медичні субвенції, субвенції на формування інфраструктури.
За умови створення ще 21 ОТГ, у відповідності до запропонованого перспективного плану, бюджет об’єднаної громади отримає додатковий ресурс 162,8 млн грн зарахування 60 відсотків податку на доходи фізичних осіб. Таким чином, сукупний дохід об’єднаних громад складатиме 321 млн грн, що у 2 рази більше у порівнянні з обсягами доходів, які на сьогодні мають відокремлені міські, сільські та селищні бюджети, і в 2,8 рази більше від їх доходів за 2015 рік.
Очікується, що після об’єднання буде зменшена чисельність органів управління. Відповідно, видатки на їх утримання зменшаться з нинішніх 56 до 38-40 млн грн.
Також об’єднані громади матимуть змогу виступати суб’єктами, на які розповсюджується механізм горизонтального вирівнювання податкової спроможності. В даному випадку йдеться про можливість отримання об’єднаними громадами базової дотації в загальному обсязі 54,1 млн грн. Крім цього, як суб’єкти міжбюджетних відносин, об’єднані громади будуть отримувати з державного бюджету освітню та медичну субвенції, сукупний обсяг яких становить в межах 394 млн грн.
Саме ОТГ сьогодні мають пріоритетність при виділенні коштів з ДФРР на реконструкцію шкіл, садочків, ФАПів, амбулаторій, лікарень, доріг, вуличного освітлення.
За матеріалами прес-служби ОДА