Home Гроші Підсумки опалювального сезону: результати роботи комунальників

Підсумки опалювального сезону: результати роботи комунальників

790

30 березня Житомиртеплокомуненерго закінчує опалювальний сезон. Проте, відповідно до санітарних норм, тепло буде подаватися до лікарень та дитячих садків, якщо це необхідно. Директор комунального підприємства вважає, що сезон пройшов успішно, завдяки декільком чинникам, зокрема, отриманню достатньої кількості матеріалів від Агентства США з міжнародного розвитку та закупці міською радою поліпропіленових труб на суму 15 млн. гривень. Ці матеріали були використані для технічного оновлення частини мережі.

“Сезон закінчився дуже вдало. Показники кращі за попередні роки і щодо втрат, і щодо використання газу, і щодо використання коштів. За цей період у нас було лише 20 підтверджених скарг на опалення. Тому в цілому дуже якісно пройшов цей опалювальний сезон.” – розповідає директор КП “Житомиртеплокомуненерго” Дмитро Рогожин.


Також чиновник розповів про ситуацію з боржниками. За його словами, порівняно з минулим роком ситуація значно покращилася. Це стало можливим завдяки зняттю мораторію на подання до суду та виконавчої служби щодо стягнення боргів з людей, які регулярно не сплачують за послуги. Якщо на початку війни в місті було 1560 боржників, то зараз ця цифра складає 1104 абоненти. Здебільшого це ті абоненти, які протягом трьох років не розраховуються по рахункам, емігрували за кордон, де отримують соціальні виплати. За словами керівника підприємства, невиплата боргів лягає на плечі міського бюджету. Якщо коштів не вистачає підприємству, воно вимушено звертається до міської ради.

“Загальна сума боргів становить 284 мільйони гривень. Ми значно покращили ситуацію і, можливо, є найкращими в Україні у зборі коштів. Зараз активно працюємо з боржниками. Однак виникають дві проблеми. По-перше, щоб отримати субсидію, людям необхідно прийти та укласти договір про реструктуризацію боргу. На жаль, у цьому році ми маємо 136 невиконаних договорів з реструктуризації. Ми змушені подати на цих боржників до суду. По-друге, на початку війни у нас було 1560 боржників, а зараз лише 1104 абоненти, тобто квартири, які за три роки не сплачували нам ні копійки. Я вважаю, що ці люди, як не сплачують і іншим комунальним підприємствам. Це ті боржники, які зачинили квартири і втекли за кордон, отримуючи певні пільги від Євросоюзу, але нам, на жаль, не оплачують за послуги комунального господарства. Вони всі будуть у судах, але цих людей поки немає на місці.” – констатує комунальник.

Головним викликом цього опалювального сезону, на думку Дмитра Рогожина, є завершення підготовки систем безпеки для постачання води та електроенергії, а також забезпечення котельень альтернативними джерелами енергії.

Ми встановили 47 генераторів великої потужності, щоб забезпечити котельні електроенергією на стадії критичного відключення. Також ми диверсифікували гідравлічні системи для того, щоб мати можливість надавати тепло кільком котельням з різних джерел. Ми встановили обладнання, яке було придбано за сприяння американського уряду – газопоршневі машини, які генерують тепло і електроенергію. Крім того, ми стабілізували проекти, які тимчасово призупиняли, і тепер вважаємо, що їх треба негайно відновити.” – каже Дмитро Рогожин.

Вже з кінця цього сезону розпочинається підготовка до наступного. В даний момент підприємство визначається з планом робіт на період, коли воно не працює. Фахівці встановлюють перелік заходів, які потрібно провести на різних об’єктах, щоб вчасно підготуватися до наступного опалювального сезону. Крім того, підприємство очікує перерозподіл живих коштів, які можуть надійти на спеціальні рахунки підприємства, для того щоб зрозуміти, які економічні ресурси будуть доступні для підготовки до зими

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here