Home Люди Як діяти якщо випадково пошкодив товар у магазині: розповідають у Держпродспоживслужбі

Як діяти якщо випадково пошкодив товар у магазині: розповідають у Держпродспоживслужбі

428

Чи мають право співробітники магазину вимагати від покупців оплати вартості пошкодженого, розбитого або знищеного товару? Порадами щодо дій у таких ситуаціях поділились у Держпродспоживслужбі.

Перше, що варто відзначити: згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення та випадкового псування майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором або законом. Адже покупець не вважається власником товару, поки не заплатить за нього.

Ніхто не може змусити покупця оплатити пошкоджений або розбитий товар. Стаття 17 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати, а також відповідно до цієї норми забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

У службі також зазначають, що якщо працівники закладу наполягають на вашій вині, то її потрібно спершу довести у суді. Самостійно стягувати такі виплати працівники магазину не мають права, а тільки зафіксувати факт пошкодження свого майна.

“Проте це не означає, що в будь-якому випадку покупець не несе відповідальності за псування товарів. Рішення про відшкодування вартості за пошкоджений/знищений приймається в судовому порядку, а для фіксації факту порушення потрібно викликати поліцію”, – пишуть у Держпродспоживслужбі.

Як підсумок, захисники прав споживачів рекомендують суб’єктам господарювання врахувати можливі ризики пошкодження товару при його розкладці, покупцям бути обережними, а при виникненні спірних ситуацій викликати поліцію.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here