Житомирська художниця намалювала мурал Гаррі Поттера розміром 80 м кв.

Місяць тому на стіні ІТ-школи з’явився мурал розміром 80 метрів кв із чарівним зображенням Гаррі Поттера, який став справжньою окрасою для шкільного простору. Цей “магічний” твір мистецтва виник руками талановитої художниці-муралістки – Анастасії Сладковської.

Перший Житомирський вирішив розпитати талановиту мисткиню про вуличне мистецтво та роль муралів на багатоповерхівках у визначенні характеру та атмосфери міста. У нашому спілкуванні Анастасія Сладковська розкрила, як мурали стають не лише частиною міського пейзажу, але й засобом вираження міської ідентичності та важливих суспільних тем.
Розмова із художницею підкреслила важливість вуличного мистецтва як елемента, який формує позитивний імідж міста та сприяє його розвитку.

Розкажіть, будь ласка про свою роботу яку ви малювали на стіні It Step School?

– Це мурал із зображенням Гаррі Поттера на стіні приватної школи. Принцип роботи над такою картиною такий самий як над станковим живописом та полотном. Спочатку робиться розмітка, потім підмальовок, а потім уже промальовуються деталі. Справа тільки в об’ємі, дійсно важко фізично, в мене на початковому етапі підмальовики була помічниця, вона мені допомогла зробити великий об’єм по фону, а вже все інше я робила сама, списувала пензликами.

Щодо знаряддя для праці воно ж відрізняється від тих які зазвичай використовуються для живопису, чи ні?

– Для живопису на стінах використовується все що завгодно, це і валики, пензлики, балони і фарбапульт. В даному випадку я вибрала метод спочатку валики, потім пензлики тому що вже осінь, вітряна погода і малювати балонами досить важко так як вітер здуває фарбу. І так як ця картина досить живописна, мені складно таке робити балонами, тому я працюю пензлями.

Скільки часу потрібно щоб намалювати таку велику картину?

– При хорошій погоді декілька тижнів, в принцепі можна і за два справитись. Може бути дощ, може бути сильний вітер, особисто в мене замерзають пальці і я вже не можу малювати.

Як ви відноситесь до вуличного мистецтва?

– Я чудово ставлюсь до вуличного мистецтва, але якщо говорити саме про мурали які багатоповерхові, вони затратні і по матеріалам і по технічним засобам, тобто треба встановлювати рештування або замовляти автовишку але це вже до мономентального мистецтва. Це не те що художник може зробити за свої кошти самостійно, це робота команди в будь якому випадку. Це мономентальне мистецтво воно вимагає також і дозвіли відповідності малюнку архітектурної композиції. А якщо говорити про вуличне мистецтво коли художники створюють впродовж одного дня, вислів або просто авторський стиль – це вулична культура,і це трошки інше.

Щодо муралів, як ви вважаєте , якщо брати наше місто, чи можна та чи потрібно наносити їх?

– Створення муралів на утеплених будинках наприклад, це пркрасно. Особливо коли є ініціативна від жителів та ОСББ, але погано коли створюють мурал а потім утеплюють. В місті стосовно муралів має бути прийнята архітектурна концепція затверджень з приводу реконструкцій будинків, в будь якому місті, так як наприклад це діє в Європі. Коли департамент міста будування затверджує види реконструкцій для різних будинків. З історичними будівлями там зовсім інша історія, це все має бутив рамках якогось єдиною затвердженою архітектурною концепцією.

Чому ви вирішили займатись саме мистецтвом?

Я малюю з дитинства, тобто я збиралася стати художником та хотіла вступати в училище культури на художника, але так вирішила в останній момент вступити на архітектурний. Тобто я по спеціальності архітектор а по поклику душі я художник. І так склалося, коли я випустилась вирішила, що в архітектурі я не дуже хочу працювати саме як проектувальник, і я працюю з архітектурою таким чином, мені це подобається.

Підписуйтесь на «Перший Житомирський» у соцмережах:
Telegram
Facebook
Instagram
YouTube
TikTok