За минулий тиждень на паливному ринку області не відбулося кардинальних зрушень – зафіксована фактична стабільність в усіх сегментах ринку. Цінники на більшості АЗС залишилися на досягнутих раніше рівнях. Однак, не забуваймо про акцизне навантаження – в найближчі два тижні можна очікувати зростання вартості палива в роздробі на 20-30 копійок. Підтвердженням тому є несуттєве, але стійке зростання оптових цін на всі види нафтопродуктів.
Як свідчать дані цінового моніторингу НТЦ «Псіхея», за останній тиждень роздрібні ціни на всі види нафтопродуктів на заправках Житомирської області залишалися на досягнутих раніше рівнях. При цьому на ринку спостерігається стабільне зростання дрібно- та крупно- оптових цін на паливо. Однак, стримуючим фактором залишається зниження оптової вартості імпортного палива, що за результатами тижня показало тенденцію до здешевлення.
Бензин марки А-80 (А-76) по результатах тижня практично на всіх АЗС області не зазнав цінових коректив й пропонувався як і раніше в середньому по 9,45 грн./л. Найдешевшим низькооктан, як і раніше, був на заправках ANP – 9,35 грн./л. На 5 копійок дорожче А-80 був на АЗС під стелами «Авіас» та «Укрнафта». ТНК заправляла А-80-им по 9,51 грн. за літр, ОККО – по 9,74, WOG – по 9,77, «Лукойл» – по 9,73 грн./л.
Не зазнали змін й цінові показники на А-92-й бензин. Середньоринкова вартість даного виду палива складала на кінець тижня що минув 9,90 грн. за літр. Найпривабливішими ціни на А-92 традиційно були у все тієї ж ANP – 9,75 грн./л. Партнери компанії-лідера «Укрнафта» та «Авіас» заправляли «другим» по 9,80 грн. за літр. На іншому ціновому полюсі лідерство за Shell – 10,30 грн./л. Дещо дешевше заправляли WOG та ОККО – по 10,24 та 10,22 грн. за літр відповідно. Цінової середини тримався «Лукойл», на заправках якого А-92 пропонувався по 10,12 грн./л.
Зовсім несуттєво, непомітно для пересічного споживача, – на 0,04% змінилась за тиждень вартість літра бензину А-95, придбати який можна було в середньому за 10,22 грн./л. При цьому євро аналог А-95-го торгувався в середньому по 10,44 грн./л, що на 0,68% вище показників попереднього тижня. Нижче середньо ринкової вартості А-95-й був у ANP – 10,15 грн./л. «Укрнафта» та «Авіас» заливали «п’ятий» як і тижнем раніше з розрахунку 10,20 грн. за літр. На 10 копійок дорожче А-95-й був на АЗС «Лукойл». На «біло-синіх» заправках ТНК А-95-й пропонувався по 10,29 грн./л, на WOG та ОККО – 10,46 та 10,47 грн./л відповідно. Найдорожчим же був брендовий А-95-й на заправках Shell – 10,60 грн./л.
В сегменті дизпалива спостерігалася стабільність – ті ж 9,60 грн. за літр (-0,01%). При цьому в нижньому ціновому діапазоні основними гравцями звично були ANP, «Авіас» та «Укрнафта». На заправках цих компаній дизпаливо заливали як і тижнем раніше по 9,55 грн. за літр. На 1,8% дорожче середньо ринкової була вартість дизеля у Shell – 9,80 грн./л. Не набагато відстав і «Лукойл» з 9,75 грн./л. Одноосібним же лідером тут були АЗС ОККО, заправитись дизпаливом на яких можна було по 10,20 грн./л.
За словами незалежного експерта Юрія Огірчука, наразі, після підвищення акцизів, в середовищі операторів ринку жваво обговорюється можливість введення в Україні загороджувальних мит на імпортне паливо. Цього хочуть «вітчизняні» виробники. Перш за все, група «Приват», яка фактично контролює найбільший в країні Кременчуцький НПЗ й два західних заводи – Дрогобицький та Надвірнянський. Окрім того, група контролює левову часту роздрібної збутової мережі країни. Не проти підвищення мита й інший гравець на ринку – ТНК-ВР.
Однак, на думку експерта, в разі, коли уряд та переробники домовляться, саме «Приват» та ТНК-ВР стануть повноправними власниками ринку нафтопродуктів України, якщо хочете – займатимуть монопольне становище… А саме введення загороджувальних мит призведе до зростання роздрібних цін як мінімум на 1-1,5 грн. на літрі.
У «перевагах» перемовин з «вітчизняним виробником» змогли переконатися споживачі, які донедавна намагалися компенсувати свої витрати на паливо, встановлюючи на автомобілі газобалонне устаткування. Адже вони вже стали заручниками суттєвого росту цін.