11 червня у Житомирі відбулась зустріч естонської делегації у сфері освіти з представниками Житомирського міського виконкому, Житомирської ОВА та закладів освіти, у рамках якої учасники обговорили питання розвитку профтехосвіти нашого міста.
Заступниця міського голови Марія Місюрова, виділяючи основні зміни в галузі профтехосвіти у Житомирі, зазначає, що наразі основною ціллю їхньої діяльності є обрання приорітетних напрямків у цій сфері та розвиток сильних сторін. Так, до прикладу, у цьому році Житомирський професійний ліцей отримав субвенцію для відкриття у закладі нового навчально-практичного центру з автозварювання:

“В цьому році наш професійний ліцей отримав субвенцію, виграв грант від Міністерства освіти, також було співфінансування міською радою, міським бюджетом, і я впевнена, що ми отримаємо новий навчально-практичний центр, саме з автозварювання. Ну, і так, поетапно ми діємо по всім іншим закладам.
Зараз, для нас це був приорітет, визначений міським головою, Сергієм Сухомлиним, про те, що нам потрібно. Ми розуміємо, саме війна – це виклик, і нам потрібно розвивати профтехосвіту на високому рівні. Зараз наші зусилля направленні, в першу чергу, на збереження бази і розвиток. Сьогодні ми підсумовуємо, наші естонські друзі допомагали нам весь цей час саме в стратегії розвитку закладів, внутрішнім оцінюванням того, що ми маємо, тому що нам потрібно почати з чогось і далі рухатися” – каже чиновниця.
Також пані Марія додала, що підіймати престиж професійно-технічної освіти у Житомирі влада збирається демонстрацією готових прикладів успіху, достатнім забезпеченням матеріально-технічної бази відповідних навчальних закладів та заохоченням.
Головний експерт відділу державних навчальних закладів Міністерства освіти та науки Естонії Рауль Аммер говорить, що Естонія також проходила подібний етап розвитку освітньої галузі, переймаючи досвід інших держав, однак, у підсумку все одно обрала власний шлях. Він вважає, що і Україна рано чи пізно повинна також здобути свою унікальність співпрацюючи, зокрема і з їхньою країною, адже, на його думку, Україна має великі перспективи у сфері розвитку профтехосвіти:

“Як колись Естонія переймала приклад інших країн, усіх країн, де б ми не були, як підсумок, ми все одно йшли власним шляхом. Так, ми знайомились, ми дивились, ми щось аналізували, але все одно обирали свій шлях. Так само і Україні, знайомлячись із досвідом, все одно необхідно буде навчальним закладам обирати свій шлях покращення професійної системи освіти”.






