Залізничники вважають супроводження нарядами міліції поїздів дальнього сполучення зайвим та економічно невиправданим, повідомляє офіційний сайт Укрзалізниці.
Тому ще у 2011 році залізниці України відмовилися від практики прослідування нарядів міліції у всіх поїздах далекого сполучення на постійній основі.
З огляду на кількісний та якісний аналіз зафіксованих правопорушень – фінансування цілорічної присутності міліціонерів у всіх поїздах є економічно невиправданим.
У разі необхідності пасажир може звернутися до провідника чи начальника поїзда зі скаргою та вимогою навести порядок.
У разі необхідності – є можливість викликати наряд міліції до найближчої зупинки поїзда. Можливість для пасажира бути висадженим на шляху прямування – є додатковим дисциплінуючим фактором.
Окрім того, іменні квитки дають змогу при відповідній заяві до правоохоронних органів ідентифікувати особи пасажирів, які підозрюються у скоєнні правопорушення.
На кожній станції є відділи УМВС України, які готові у будь-який момент прибути на будь-який виклик громадян України, в тому числі і до поїзда.
Водночас, враховуючи набагато більший пасажиропотік у приміських перевезеннях та неоднорідний контингент пасажирів, міліція залучена до охорони поїздів приміського сполучення.