Home Місто В міськраді не планують заробляти на використанні офіційного логотипа Житомира. ФОТО

В міськраді не планують заробляти на використанні офіційного логотипа Житомира. ФОТО

 В Житомирі знову повернулися до питання розгляду та обговорення логотипу міста. Зокрема, 14 квітня у міськраді представники громадськості, а також члени виконкому і робочої групи, яка була створена задля розроблення логотипу, висловлювалися щодо представленого зразка, який за результатами голосування, переміг ще восени минулого року.

За цей час зображення логотипу активно використовували у різних варіаціях на рекламних площинах по місту, на сіті-лайтах біля нових зупинок. На різдвяному ярмарку вже можна було за 50 гривень придбати чашку із логотипом за 50 гривень, а заступник міського голови Сергій Сухомлин не одноразово прикріплював до свого одягу значок у вигляді логотипу. Так само використовували логотип і у міськраді, поширюючи прес-релізи й  документи з інформацією про діяльність певних управлінь.

При цьому, логотип досі не є офіційним і не принятий на засіданні виконкому, хоча це питання виносилося на порядок денний ще з жовтня.

Під час зустрічі 14 квітня присутні у залі члени виконкому попросили робочу групу представити кілька кращих, на їх думку, варіантів логотипу, що були представлені на конкурс. Також хочуть, аби й надали результати голосування за кращий, аби переконатися, що його дійсно обрала більша частина мешканців міста.

Начальник управління  містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Євгенія Черкасова запевнила, що конкурс був відкритий, участь в ньому могли брати усі бажаючі, а всі роботи є й досі у вільному доступі в інтернеті. У тому, що обраний варіант є найбільш вдалим ні у неї, ні у членів експертної комісії, які розглядали усі логотипи, сумнівів нема.

Втім, із зали звучали дещо суперечливі думки. "Що значить буква "Ж"? З чого ви взяли, що  "Ж" – це Житомир? Тут взагалі ніяких асоціацій з Житомиром я не бачу. Треба щось таке, щоб було видно, що це логотип саме нашого міста",  – зауважив один з присутніх. Також були пропозиції втілити у логотипі те, що героїчна 95 бригада з Житомира.

За словами розробників, їхній логотип лаконічний за формою і місткий за змістом, в ньому поєднався історичний шлях міста і сучасний дизайн. Якихось суворих правил використання логотипу не передбачено, тому мінімальні зміни можуть надавати йому різної форми.

Водночас члени робочої групи,  у складі якої працювало четверо членів виконкому, кажуть, що відповідно до законодавства, логотип має стати суспільним надбанням. Гроші від його використання вимагати не будуть. Черкасова  додає, що головне, аби логотип популяризував Житомир.

В контексті цього журналіст Олена Галагуза нагадала, що одна з політичних сил вже використовувала у своїх матеріалах відповідний логотип і надалі мають бути розроблені правила та редомендації, аби не було подібних спекуляцій та маніпуляцій.

Юрист та член виконкому Юлія Демчук вважає, що місту варто не лише затвердити офіційний логотип, але й спробувати від цього отримувати користь – кошти від надання прав на використання зображення певним фірмам, що займатимуться виробництвом чи продажем сувенірної продукції із логотипом та інше. Черкасова поки подібні пропозиції відкидає взагалі, а розробники говорять, що  не вважають свою роботу кінцевим варіантом і готові допрацьовувати при потребі.

Юлія ДЕМУСЬ