Залізничний транспорт є найпоширенішим в українців при міжрегіональних поїздках. Карта демонструє те у скільки інших обласних центрів з зазначеного облцентру існує пряме залізничне сполучення.
Максимально можлива кількість 24 (оскільки всього 25 регіональних центрів, а зв’язок самого з собою не рахується), проте облцентрів які б її досягли нема. Хоча є місто Конотоп, яке єдине в усій Україні таки з’єднано з 24 облцентрами(без 25го Житомира) за рахунок того, що сам Конотоп облцентром не являється і знаходиться на перетині залізничних шляхів.
Про це пишуть у блозі.
Найбільше прямих залізничних зв’язків має Київ. Києву бракує тільки Житомира. Я подумав, що там просто приміське сполучення – а ні! Прямої електрички з Києва на Житомир теж немає, тільки з пересадкою в Фастові.
Друге місце посідає Одеса. Головна причина звичайно ж те, що через довколаодеські порти в Україну попадає більшість експорту і як наслідок туди їздять торговики з усієї України.
Третє місце популярних напрямків посідає Львів.
Багато облцентрів нагрілося на транзитних поїздах: Запоріжжя, Вінниця, Хмельницький, Тернопіль.
Карта відображає ситуацію взимку, літом зв’язків трохи збільшується за рахунок додаткових поїздів. Звичайно ж найбільше від літа виграє Сімферополь.
Цікаво, що Москва має пряме залізничне сполучення з 23 облцентрами України + з 24м має сполучення безпересадочними вагонами(Івано-Франківськ).
Найменше сполучень залізничним транспортом має Житомир. Звідси можна попасти тільки у 2 облцентри. Це той самий єдиний облцентр, що немає зв’язку з Москвою. Хоча з іншої сторони Житомир з’єднаний з Мінськом, Кишиневом та Санкт-Петербургом(усе звичайно ж транзитні поїзди). Хоча за 40 км від Житомира є Бердичів, де проїзджає чимало поїздів у найрізноманітніших напрямках. У Черкас є подібний залізничний супутник – Сміла.
Найближчі один до одного пари облцентрів без залізничного сполучення: Черкаси-Кіровоград та Житомир-Київ.