Home Політика На передвиборчу рекламу партії вже витратили сотні мільйонів

На передвиборчу рекламу партії вже витратили сотні мільйонів

72
На 23 вересня партії купили 37 тис рекламних телевізійних рейтингів, більше 100 тис зовнішніх площин і 120 млн кв. м рекламної площі в пресі.
 
Про це свідчать дані медіаагентства ZenithOptimedia, пише Українська правда з посиланням на "Комерсант-Україна".
 
Досі найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року.
 
Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн гривень, а, за оцінками експертів, їх загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн гривень.
 
У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки вісім партій, їх загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн гривень.
 
За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі – найбільше реклами закуповується саме в останній місяць перед виборами.
 
Існують і більш песимістичні оцінки зростання рекламного ринку.
ТВ-реклама обходиться політичному рекламодавцю в чотири-п’ять разів дорожче, ніж комерційному.
 
"Є офіційні ціни, які канали зобов’язані опублікувати в "Голосі України", але ці цифри мають мало спільного з дійсністю. Справжні гроші приходять на телеканал не з виборчих рахунків партій, а безпосередньо, готівкою", – пояснює керівник продажів однієї з найбільших телевізійних груп.
 
Крім того, як і у випадку з комерційною рекламою, для політичних роликів телеканали застосовують систему націнок.
 
"Найдорожче партіям обходиться бронювання всього прайм-тайму каналу. Його зазвичай викуповує ПР або партія Наталії Королевської", – додає співрозмовник видання.
Телеканали заробляють на виборах ще й побічно.
 
У період виборчої кампанії максимально допустимий обсяг реклами був збільшений з 15% до 20%.
 
Однак за перші три тижні вересня політики використовували тільки 47% цього ресурсу, і канали змогли продати решту часу комерційним рекламодавцям.
 
Кількість куплених комерційними рекламодавцями пунктів рейтингу в ефірі шести найбільших телеканалів у цей період виросла на 15,7%.
 
Доходи операторів зовнішньої реклами зростуть значно менше – вони змогли підвищити ціни на 30-40%.

Цей носій значно більше залежить від місцевої влади, ніж ТБ. 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here