Станом на 1 серпня у місті створено 53 об’єднання співвласників багатоквартирних будинків.
Майже всі квартири в багатоквартирних будинках приватизовані, а нежитлові приміщення мають приватних власників.
За законом, власникам квартир і нежитлових приміщень у багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир і власників нежитлових приміщень.
За Конституцією України та Цивільним кодексом України обов’язок з утримання майна покладається на його власника.
Механізмом прийняття управлінських рішень в умовах спільної власності є ОСББ. Для чого створюється ОСББ? Задля збереження та відновлення житлового фонду, для прийняття спільних рішень, для використання можливостей залучення фінансування, в т.ч. залучення кредитних ресурсів, для вибору виконавців житлово-комунальних послуг, в т.ч. енергосервісних компаній.
Метою створення ОСББ є легітимне прийняття спільних рішень щодо питань утримання та використання спільного майна.
ОСББ – це не „міні–ЖЕК”, як багато хто вважає, а добровільно створена юридична особа з власників квартир (приміщень) — співвласників будинку, що виступає у господарських відносинах, як єдиний представник споживачів житлово-комунальних послуг. Для виробників і виконавців житлово-комунальних послуг, власне, ті ж самі споживачі, лише організовані.
Багатоквартирний будинок є досить складним інженерним об’єктом нерухомого майна, місцем проживання великої кількості людей, тому його утримання у належному технічному і санітарному стані вимагає певних знань та зусиль.
Співвласники будинків, тільки у разі створення ОСББ, будуть мати право обирати і визначати того управителя, хто відповідає як фаховим, так і вимогам сьогодення. Органами управління об’єднання є загальні збори його членів, правління, ревізійна комісія ОСББ. На загальних зборах об’єднання, які є вищим органом управління об’єднання, затверджується кошторис та баланс на наступний рік , встановлюються розміри платежів, зборів і внесків членів об’єднання, а також відрахувань до резервного і ремонтного фондів.