Одним з ключових кроків, які, на думку прем’єр-міністра, потрібно зробити Україні на шляху до сучасним якісним дорогам, це налагодити вітчизняне виробництво всіх компонентів, необхідних в дорожньому будівництві, пише Автоцентр.
Відповідна вказівка – розпочати розробку комплексних програм по випуску якісного бітуму, високотехнологічних зміцнюючих матеріалів, дренажних та мостових конструкцій, інших матеріалів, а також дорожньо-будівельної техніки – вже дані віце-прем’єр-міністрові Юрію Бойку, міністру промислової політики Михайлу Короленко і міністру інфраструктури Володимиру Козаку.
До прикладу, в минулому році дорожні служби імпортували з Росії, Білорусі та Казахстану більше 300 тисяч тонн бітуму, а це мінус 2 мільярди гривень з бюджету країни.
Крім того, влада пропонує відмовитися від практики брати кредити під будівництво доріг.
«Кредити потрібно віддавати …» – слушно зауважив глава уряду на пройшов 13 березня засідання Кабміну.
При цьому основним джерелом надходження грошей в дорожнє будівництво, а необхідний обсяг фінансування оцінюється в розмірі 500 мільярдів гривень, пропонується зробити державно-приватне партнерство або концесії.
На думку прем’єра, для нової моделі фінансування будівництва доріг є вся необхідна законодавча база – це закони про концесії, про концесії на будівництво та експлуатацію доріг, рамковий закон про державно-приватне партнерство.
Залишилася справа за малим. Як пише офіційний урядовий портал, міністру фінансів Юрію Колобову разом з міністром економічного розвитку і торгівлі Ігорем Прасоловим і міністром інфраструктури Володимиром Козаком було доручено розробити практичні механізми використання державно-приватного партнерства і концесії в будівництві автомагістралей, а також підготувати пропозиції щодо апробації такого механізму на пілотних проектах вже в самий найближчий час.