Home Влада З 1 квітня зросте вартість проїзду у громадському транспорті

З 1 квітня зросте вартість проїзду у громадському транспорті

1211

З 1 квітня в Житомирі зросли ціни на проїзд у громадському транспорті. Рішення про підвищення вартості прийняв виконавчий комітет міста 28 березня. Тепер у електротранспорті за проїзд транспортною карткою доведеться заплатити на 2 гривні більше — 8 грн. Для учнівських карток ціна зросте на 1 гривню і стане 5 грн. Оплата готівкою також підвищиться — це 15 грн. Ціна за проїзд при розрахунку банківською карткою залишається на попередньому рівні — 10 грн.

У маршрутках також підняли ціни. З 1 квітня за проїзд транспортною карткою доведеться доплачувати на 3 грн більше — 13 грн. Пільговий проїзд для пенсіонерів і людей з інвалідністю III групи подорожчав на 2 гривні, тепер це 9 грн. Учні зможуть проїхатися за 7 грн. Готівкова оплата також збільшилась на 1 гривню. Ціна за проїзд банківською карткою залишається незмінною — 14 грн.

До 1 червня у громадському транспорті можна буде розраховуватися готівкою. Міська влада відновила часові обмеження для безкоштовного пересування пенсіонерів за віком та людей з інвалідністю 3 групи. З 10:00 до 16:00 пенсіонери зможуть користуватися безоплатним проїздом, але в години пік (до 10:00 ранку та після 16:00) вони оплачуватимуть пільговою карткою житомирянина або транспортною карткою 5 гривень. Таке рішення вступить у дію 1 червня.

На наше питання щодо поновлення оскарженого рішення по обмеженню у часі пільги для пенсіонерів за віком передбаченої постановою кабміну №354 де у пункті 1 кабмін фактично гарантує безкоштовний проїзд для цієї категорії громадян:

“Ввести безплатний проїзд для пенсіонерів за віком на міському пасажирському транспорті загального користування (крім метрополітену і таксі) та приміських маршрутах.”

Заступник міського голови Олександр Шевчук прокоментував так:

“На жаль, це рішення відрізняється від того, що ми приймали раніше, оскільки ми обмежувалися лише часовими рамками і не надавали інших можливостей. Зараз у ранковий час ми запроваджуємо пільгову вартість проїзду, яка є дешевшою існуючою на сьогоднішній день згідно з прийнятими нормами. Існує бюджетний кодекс, який гарантує відшкодування, але на сьогоднішній день останній раз пільгова вартість електроенергії для підприємств електротранспорту була оплачена у 2014 році. З того часу жодне місто України не отримувало компенсації за пільгові перевезення. Нещодавно до нас завітали колеги з Черкас та Полтави, також ми спілкуємося з колегами з Рівного, Франківська і Хмельницького, тобто з містами, які схожі за кількістю транспорту і мешканців. Кожне місто вирішує цю ситуацію по-своєму. Деякі фінансують це за рахунок міського бюджету при надмірному навантаженні, деякі зекономили на ПДФО минулого року і цього року ці кошти виділені на компенсацію. А місто Житомир витратило ці кошти на потреби військових і, на жаль, бюджет збалансований. Деякі міста мають транспорт, який перевозить всього 10% від кількості наявних сидячих місць, що становить 2-3 місця, і не можуть перевозити більше пільгових пасажирів. На державному рівні ще не прийнято рішення щодо компенсації за перевезення пільгових пасажирів, тому кожне місто діє відповідно до свого бюджету.” – розповідає Олександ Шевчук

Отже, за словами чиновника, якщо держава обіцяє якусь пільгу, вона повинна виділити кошти на її компенсацію. А зараз виходить, що, поки не буде нових судових рішень, які скасують нові обмеження у часі для цих категорій громадян, які суперечать постанові кабміну, це рішення залишатиметься в силі.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here