Home Війна Міноборони купило за 650 млн грн дрони, які не злітали, у фірми...

Міноборони купило за 650 млн грн дрони, які не злітали, у фірми Розенблата

498

650 млн грн авансу на придбання дронів заплатило Міноборони компанії родини екснардепа Розенблата. Однак самі безпілотники виявилися неякісними: із 4 привезенти БПЛА на “прийомку” 2 – не зетіли, в 1 трапилась біда з камерою, ще 1 врізався “носом” у землю і цей ніс тріснув.

Про це йдеться в розслідування Bihus Info, яке опублікували 4 вересня:

“У грудні 2022 Міноборони уклало контракт на закупівлю безпілотних комплексів «HAWK», призначених для розвідки і коригування вогню артилерії. За контрактом загальною вартістю у 807 мільйонів гривень за 55 комплексів, 650 мільйонів компанії-виробнику було перераховано в якості авансу. Здати усю замовлену партію виробник повинен був до 15 серпня 2023, але в обумовлені строки продемонстрував лише декілька комплексів, борти з яких переважно або не злітали, або втрачали зображення. 

Кожен комплекс «HAWK» складається з наземної станції управління та двох бортів і орієнтовно коштує понад 14,5 млн грн  (400 тис дол).

Контракт уклали напряму з виробником – компанією ТОВ «НВП «Українські авіаційні системи» (далі – «УАС»), якою володіють троє осіб. Частина належить Жанні Розенблат (дружині екснардепа Борислава Розенблата, відомого завдяки одній з найгучніших справ НАБУ щодо корупції в сферу видобутку бурштину), частина – їхньому давньому сімейному бізнес-партнеру Костянтину Пожидаєву, ще одна, менша частка – непублічному громадянину Молдови. Сам Розенблат раніше публічно заявляв, що цей проект – його дітище”.

Виробник організував навчання для пілотів, які розповіли про те, що пройшли вони не надто успішно: 3/4 польотів взагалі не вдалися (борт хитало й завалювало у польоті, тож його доводилося екстрено саджати), а коли ж наприкінці навчань запустити борти таки вийшло нормально,  то наземна станція управління почала втрачати зображення з камери безпілотника. На ці навчання приїжджав особисто Розенблат, який визнавав, що БПЛА ще «доопрацьовують», але обіцяв, що з навчань військові уже поїдуть із готовими бортами. Обіцянки не дотрималися – пілоти поїхали з пустими руками.

За день до дедлайну виробник привіз здавати замість 55 лише 4 комплекси. За наступні кілька тижнів, зі слів Розенблата, виробник здав ще 11 комплексів, але як насправді вони відлітали – невідомо, бо більше журналістів на польоти не допустили. 

Щодо кількості комплексів, то ще на приймальних польотах в серпні Розенблат визнав, що зібрати всю законтрактовану кількість не може: має лише зібраних 12 комплексів та запчастини для ще 18. Для решти ж не може купити запчастини, бо рахунки «УАС» заморожені в рамках кримінального провадження Державного бюро розслідувань. В рамках цієї справи правоохоронці вивчають і обставини укладання контракту, і обґрунтованість ціни, і освоєння виробником отриманих від МОУ коштів, і зрештою роль і місце в цій історії самого Міністерства. 

За версією слідства чиновники МОУ змовилися з компанією-виробником і уклали контракт із завищеними цінами з метою заволодіння коштами. Крім того слідство вважає, що гроші компанія використала не за призначенням – отримавши аванс, лише частину пустила на комплектуючі, а частину поклала на депозит, розкидала по пов’язаних особах ну і т.д. У зв’язку з цим у травні й були накладені арешти на рахунки «УАС».  

З 55 комплексів вчасно і в нормальному стані здали лише один. 

Нагадаємо, 5 вересня Резнікова відправили у відставку.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here